Sunday, August 09, 2009

Bila CINTA...

Bila CINTA masih di CAKRAWALA, RAIHLAH ia dengan DOA-DOA mu...

Bila CINTA telah di depan mata, maka tataplah ia dengan SYUKUR mu...

Bila CINTA telah memanggil, DATANG lah dengan membawa HARAP mu...

Bila CINTA telah mendekat, SAMBUT lah ia dengan sepenuh HATI mu...

Bila CINTA bisa bersatu, jaga dan RAWAT lah ia dengan segenap KEKUATAN mu...

Bila CINTA telah memeluk, maka DEKAP lah ia dalam KEHANGATAN mu..

Bila CINTA telah meminta, BERILAH ia dengan seluruh JIWA RAGA mu...

Namun Bila CINTA ternyata harus PERGI, tetaplah BERSABAR dalam keSENDIRIanmu..

Semoga hanya ALLAH lah alasan dan TUJUAN dibalik semua kata CINTA itu...

Karena hanya ALLAH lah yang BERKUASA tuk menautkan HATI nya dengan HATI mu,

hingga nanti DIA izinkan CINTA itu akan tetap ADA, merangkai CERITA, melalui MASA,

dan selalu BERSAMA hingga sampai pada EPISODE kehidupan yang sesungguhya...

INSYAALLAH...

Dan bilakah CINTA itu akan ada UNTUKKU ???

20 comments:

  1. "Dan bila kah CINTA itu akan ada UNTUK ku???"
    Hati nurani menjawab:
    Yah tentu saja jika telah tiba waktu...
    Dan kapan kah waktu itu akan tiba??
    Yah tentu saja hanya ALLAH yang tahu jawabannya..
    Bisa jadi di dunia ini, atau mungkin juga ia hanya akan ada di kehidupan sesudah ini...
    Wallahu a'lam...

    ReplyDelete
  2. "dan ketika engaku menulis CINTA maka setengah nuranimu akan hadir akan Cinta tersebut de,ketika hidup akan terus berputar maka Alloh telah menganugrahkan Cintanya kepada hambanya yang mau mengerakan nuraninya kearah ketulusan cinta itu sendiri.Jadi Cinta itu telah hadir de, gapailah dan raihlah cinta itu.Maka engkau termasuk orang-orang yang beruntung,karena itu.Buanglah egoisme diri yang tak berarti.

    Maafkan bila koment ini tak mampu menembus batinmu.

    Ga berat kok koment pertama, kedua atau keberapapun, karena apa aku menulis kata ini dengan cinta tanpa ada keterpalsaan.
    Hanya Allohlah yang tahu

    ReplyDelete
  3. Aku memang bukan orang yang pandai memaknai kata-kata puitis kak...
    Namun aku bukanlah orang yang egois dan tak mau berusaha membaca
    CINTA yang ada…

    Bila memang ternyata CINTA itu telah hadir untukku, mengapa keberadaannya masih belum nyata buatku. Harum bunga CINTA di sekeliling memang bisa tercium oleh ku, namun aku belum bisa meyakinkan hati ini apakah CINTA itu adalah benar untukku, ataukah mungkin itu untuk hati-hati lain yang juga tengah menanti kehadirannya…

    Karena pengalaman telah mengantarkan ku pada satu kesimpulan bahwa CINTA itu membutuhkan kelugasan kata, kejujuran hati dan kejelasan sikap, agar tidak ada lagi terdapat kekeliruan dan kesalahan penafsiran atas kata maupun sikap seseorang yang ujung-ujung nya hanya akan membuat hati ini kembali terluka...

    ReplyDelete
  4. bersabarlah menanti cinta itu datang

    ReplyDelete
  5. cinta adalah anugrah, tanpa cinta dunia terasa hampa...hambar...kosong....
    kunjungan balik ya mbak.....and makasih mo ngelink ke gwgw...:-)

    ReplyDelete
  6. hmm........................pagi yang romance banget sahabatku
    dan blue menikmatinya
    salam hangat selalu

    ReplyDelete
  7. ah iya kak rita... cinta itu kata ti pat kay, deritanya tiada akhir...
    tapi tenanglah kak, kelak bila sudah sampai waktunya, penawar dahaga itu akan datang juga... :)

    ReplyDelete
  8. seringakali terjadi memang kata-kata lebih cepat di tulis dari kata yang terucap. Maka bila ini terjadi maka berilah tanda cinta itu kepada orang yang menautkan cintanya kepadamu sehinga sang pencinta sejati akan akan membalas cinta itu dengan penuh kelugasan dan kejelasan . dan hinga akhirnya waktulah yang akan membuktikannya.

    ReplyDelete
  9. HHmnmn..CInta, hati ini begitu menggelora Mbak jika berbicara mengenai Cinta...

    Semoga ALlah mengekalkan cintaku padaNya dan padanya :)

    Salam semangat selalu dari Bocahbancar

    ReplyDelete
  10. menjelang malam sahabat

    semoga semakin hangat yah kasih sayangnya
    salam hangat selalu

    ReplyDelete
  11. pagi..........gimana cabar sahabatku
    oya,gimana jika blue minta u menjelkaskan posisimu dengan postinganmu yang terbaru................makasih sebelumnya
    salam hangat selalu

    ReplyDelete
  12. @bluethunderheart
    maksudnya?? posisi yang seperti apa nih mas Blue?? maaf lagi agak2 sedikit lemot nih he he...Salam hangat persahabatan selalu

    ReplyDelete
  13. met berakhir pekan ya sahabat
    salam hangat selalu

    ReplyDelete
  14. Waw tak mampu bercoment apa2 kunjungan pertama mbak salam kenal dan salam hangat jalan2 ke blog saya juga dong http://perempuan2.wordpress.com

    ReplyDelete
  15. is speedily Links london Chainsapproaching and men across the earth will start stress out about it. links of london sweetie bracelet Choosing a Valentine's Gift can be somewhat grueling, friendship bracelets especially if she and you are entirely close and all you want to do is dash her sympathy during this unusual reason. links of london uk All you necessity is some planning, the little thoughts, and a whole lot of honey. links of london silver If you are mystified for an idea for the Valentines Day gift now then why not ponder a discount links of london section of .Links Of London Bracelet is the classic and thoughtful gift to believe, links of london bracelet sale however, this is regularly above people's budgets. When selecting cheap links of london bracelet Bracelet get something that she will like, attire and show off to her links. links of london bracelet uk If she never wears jewels then bountiful her a wristlet is a very discount links of london bracelets risky and inadvisable gift.is speedily Links london Chainsapproaching and men across the earth will start stress out about it. links of london sweetie bracelet Choosing a Valentine's Gift can be somewhat grueling, friendship bracelets especially if she and you are entirely close and all you want to do is dash her sympathy during this unusual reason. links of london uk All you necessity is some planning, the little thoughts, and a whole lot of honey. links of london silver If you are mystified for an idea for the Valentines Day gift now then why not ponder a discount links of london section of .Links Of London Bracelet is the classic and thoughtful gift to believe, links of london bracelet sale however, this is regularly above people's budgets. When selecting cheap links of london bracelet Bracelet get something that she will like, attire and show off to her links. links of london bracelet uk If she never wears jewels then bountiful her a wristlet is a very discount links of london bracelets risky and inadvisable gift.

    ReplyDelete
  16. When UGG Classic Tall moment in pandora jewelry time buy Pandora pertains find discount pandora expensive jewelry regarding pandora 2010 Mother you'll notice pandora sale engagement rings is among the actual
    Pandora Bangles ideal presents you can actually produce your mother. You Beads Bangles can find explanation Pandora Bangles Sale why folks should display his or her's mother's UGG Classic Tall bracelets with gifts. A birthday and mom's birthday are usually a couple of the extremely Pandora bracelet difficult times Beads bracelets to be able to opt for the surprise for buy pandora bracelets the purpose of mommy, bracelets is usually something you mom will pandora bracelets and charms forever want in addition to clothing. The many you will discover six handy pandora bracelets sale techniques for purchasing discount pandora bracelets the best Single parent's expensive jewelry.

    ReplyDelete
  17. Silver wedding bands pandora sale are an excellent pandora jewellery uk choice if you want pandora shop a ring that is affordable, long-lasting pandora 2010 and available in a number pandora jewelry of styles. If you are looking pandora earrings for a great selection of men's silver wedding discount pandora earrings rings in a variety of designs, then the best buy pandora earrings place to go is online. Most “brick and mortar” jewelers only pandora earrings uk sell wedding bands made from gold and platinum, but online jewelry stores pandora earrings silver recognize that their sales rely on customer demand. To find the perfect band for you, check the selection of silver wedding rings for men and compare prices online.

    ReplyDelete
  18. Place one matted light pandora Jewelry left of the area for jewellery, and one to the right. pandora sale Place reflector light near where the camera is. Whatever you do, avoid mixing light types. pandora charms Use only non-fluorescent lights, and isolate your photo 'lab' away from natural light. pandora bracelets To have freedom with many settings that will be a must, we will have to use longer exposures. For longer exposures to pandora bracelet achieve maximum sharpness, we'll need a tripod. pandora bracelets sale Our hand shakes too much, when camera runs at exposition Buy a 'tripod' for You don't need a heavy duty tripod. pandora bangles If your setup will be on a desk, you can chose mini tripod - approx and stand tripod on the pandora necklaces desk as well, or longer tripod, approxand stand it on the floor. pandora beads Two desk lamps with soft light irrelevant if you are using photo tent -- the tent is there to soften the light and reflector light at the front. pandora earrings I keep the cube open at the front, for easier adjustments and photographs, unless jewellery is highly reflective of the image of me taking photograph. Uniform background colour is recommended. White background works great.

    ReplyDelete

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin